maanantai 6. tammikuuta 2014

Peräkärry pistokkeen vaihtoa


Kärryn pistokkeen vaihto onnistui helposti,mutta valojen saanti toimimaan oikein on edelleen hieman kesken.

  Kyseessä on yksi akselinen jarruton kärppä v.1981 kärry.Vasemmalla kuva kärrystä                                          









Liitin on hajonnut/haljennut niin hyvin ettei huomaa miten päin liitin on oikein. liitin pääsee pyörimään sisällä. 
Kuvasta näkee hieman keltaista ja punaista johtoa. niistä voi jotain päätellä. eli liitin kääntynyt ympäri. 
Kun liittimen avasi muovin palasia oli sisällä.Kosteutta päässyt aika paljon liittmimen sisään.

Ensin johdon "vedon esto" pois ja sitten liittimestä yksi kerrallaan johdot irti. 
Tästä kuvasta näkee vanhan liittimen johtojen järjestyksen hyvin. mutta poikkeaa oikeasta jonkin verran.
https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6153547666131757493#editor/target=post;postID=5638558792241875240;onPublishedMenu=allposts;onClosedMenu=allposts;postNum=1;src=postname

Tarvike pistokkeeseen selvästi merkitty miten johdot pitäisi tulla.Vanhassa ei lukeut mitään.  

Tarvike pistokkeen kuori vasemmalla ja vanhan pistokkeen oikealla. 

Johdot kytketty oikein ohjeiden mukaan. 

Liittimen mallailua vanhaan koteloon. 

Uuteen liittimeen sai johdot hyvin paikoilleen,mutta koteloon sitä ei saanut kunnolla,koska ei ollut mukana vedon poisto ruuveihin muttereita. Kokeilin vanhaan koteloon,mutta uuden liittimen ura oli paksumpi joten ei voinut muuta kuin rueta etsimään mutteria miljoona laatikosta. Yksi mutteri löytyi, sain "vedon eston" yhdellä ruuvilla kiinni. pysyy paikallaan.


Uuden pistokkeen kokeilu:
oli aika kokeilla uutta pistoketta, johdot laitettu ohjeiden mukaan.
Kärryn kun liitti autoon ja pistokkeen laittoi paikoilleen,niin ei palanut kuin oikea takavalo ja oikea vilkku.
Vilkku vasemmalle niin ei tapahtunut mitään. vilkku vain paloi. 

Kun laittoi oikealle vilkun,niin molemma vilkut vilkkui ja huomiovalot. 
Laitoin johdot kuten vanhassa liittimessä. 

Nyt vanhoja johtoja noudattaen ei pala kuin vasen vilkku ja oikea huomiovalo edessä.
Myös kun vilkun laittaa kumpaan tahansa suuntaan ei tapahdu mitään.
Mittasin yleismittarilla napoja niin  2 vapaa(sininen johto) ei ottanut maihin. Kaikki muuta ottavat maihin. eli jossain on hieman häikkää. selvittely jatkuu kun kerkee.

Helposta hommasta tulikin hyvin haastavaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti